Wednesday, March 7, 2007

Cerita dan Novel

Assalammualaikum,

Kelmarin aku tercari-cari bahan bacaan utk mengisi masa lapang. Habis koleksi novel lama aku sepahkan. Tumpuan aku teralih pada novel hadiah harijadi dari kawan baik aku tahun lepas. Nyatanya sampai sekarang novel tu tak pernah aku habiskan. Penulisnya bukan calang-calang orang, tajuknya gah gila, covernya memang cantik habis tapi aku memang tak suka gila dengan endingnya. Hero hilang macam tu je. Macam tergantung plak endingnya. Kira sad endinglah.

Semalam masa aku tengok majalah rapi keluaran terbaru ada plak pasal kesinambungan novel ni. Balik je dari keje aku pun sepahkan kembali rak buku yang aku dahpun kemaskan hari tu. Novel tu aku amik dan letak kat tilam aku. Kiranya aku ni ada niat la nak baca balik novel ni sampai habis supaya bila aku beli kesinambunagn cerita ni taklah aku terpinga-pinga dan tak ketahuan punca. Hilang arah kata kawan aku....

Pagi ini, aku masih tak sambung baca novel tu sebab aku terfikir pulak macamana kalau second novel tu pun tak seperti yang aku harapkan. Endingnya tetap sama, sad ending. Confirm nanti spoil mood aku giler.Hmmnnn...... Macamana ekkkkk...

Lumrah manusiakan kita mesti nak perjalanan hidup kita sentiasa smooth dan happy ending walaupun tak selalunya macam tu. Macamana aku harap setiap cerita yang aku baca tu best macam tu juga aku harap hidup aku dan orang-orang yang aku sayang sentiasa best dan gembira.

danisha-betweenus: best - tak semesti perjalanan tu sentiasa gembira dan manis saja. Boring pulak kan? Tak dapat nak elak lah kalau ada yang sedikit masam, masin dan pahit. Baru sedap dan cukup rasa tu. Semoga semua sentiasa tabah k dan semoga aku beli juga novel tu. Kalau tak bestpun at least bertambah gak koleksi novel aku..... heheheh...

1 comment:

Pocket said...

well... life memang patut ado pedas n masham sket ... bru la cam ikan tiga rasa... baru la sodap...
heh...
tp epal hijau kat dpan mataku ini tak sanggup ku habiskan pasal masham sangat ... acaner?