Friday, January 11, 2008

SMILE, PLEASE!!!!!!!!

Senyum itu penawar duka kan?

Ketawa?.......

Entahla. Rasa macam sama saja kan.
Aku suka melihat orang disekeliling aku sentiasa senyum, ketawa dan ceria.
Pada aku, sehebat mana pun dugaan dan kesedihan yang aku hadapi,
senyuman dan keceriaan adalah penyuntik semangat aku.
Hikpokrit ke tu?

Kata orang kalau sedih, sebaiknya kita menangis.
Jadi semua kesedihan itu boleh dilepaskan.....
Pendapat aku?
Nak pikir kejap......

Ikut pada seseoranglah kan?
Pada aku tak salah kalau menangis,
tapi kalau selalu sangat akan membebankan kepala jer,
sakit kepala tau kalau asyik menangis,
Setuju tak?

Jadi bila aku sedih dan mental aku suka positif,
Senyum, ketawa dan ceria,
Jadi otak aku akan terus ligat,
Mencari idea dan sumber untuk aku terus tabah,
Jadi tak hairan la kalau baru jer mood nak nangis tetiba je aku leh ketawa,
Jadilah aku orang sakit jiwa......heheheheh

Reason sebenar aku tulis pasal ini cause aku nak someone kat luar tu berhenti menangis,
dan menghadapi realiti kehidupan. Melihat dia menangis sebenarnya menyebabkan kepala aku turut mental.....Come on. Go go chaiyo.......

Dear,
Always smile.Don't lose confidence, & don't give up
It completely natural to encounter problems,
Whatever they are, others have gone through them before.

betweenus-danisha : Kalau nangis mata aku mesti jadi kecil macam mashimaro....Sebab tu tak suka nangis.

9 comments:

Pocket said...

kekadang kalau nangis pun besh...
cam tukar air yang duk terkandung dalam tangki air mata tuu...
kita guna la kejap.. pas ni dia refill balik gitu...
eheheheh

spt contohnya sengaja tgk citer sedih... n nangis selop sorang sorang...
muahahah... walaupun sounds sick but dapocket actually wat gitu hahahah....

the usual tear breaking film :
Armageddon
('mama!! theres that salesman on the TV!!')

Super Nia Hana said...

danisha..watahi mata besar..jarang nangis..tp kalo nangis sangat lama ..
ahahahahah..hampeh kan..

Butaseni@Wan Raja said...

dengarlah lagu sudirman one thousand million smile,best hehe

Warna Diri said...

Suka tengok aziah senyum n ketawa :). Eja admit, tak pernah lagi tgk aziah menangis tau.

Danisha said...

pocket : Okay gak teori pocket tu....but tak tau plak pocket suka nangis samapi selop....hehehe

hana-ni-mo-nai :
mata kita kecil

butaseni : pernah dengar gak lagu tu

warna diri & ayu : ye ke tak pernah...nak pikir jap!!!!!!

zaidi said...

cuti dan jalan2 seperti kami..layari blog kelabkembaraserdang.blogspot.com untuk melegakan hati yang lara seperti leganya batuk bila diberi ubat cap ibu dan anak..tehehehe

*hana = gadis yang comel..thehehe

Super Nia Hana said...

ayoyoyoyyo...

Anonymous said...

Ko pernah menangis kerana terlalu gembira?

13may said...

kawan hang tu laki ker pompuan???

kalau pompuan, aku nak bagi tisu....kalau lelaki, hang ajer la kasi tisu kat dia...hahha :D