Monday, April 21, 2008

CONGKAK


Aku ni penakut pait….hehehhe
Tapikan…ada hatilah pulakkan……nak tengok cerita CONGKAKkan……
Jadi tanpa mengira segala rintangan, cubaan dan halangan, aku pun meneruskan niat suciku untuk membantu industri filem Malaysia…cewahhhhh..

Terima kasih buat si dia yang dipaksa dan terpaksa melayan kemahuan aku, adik lelakiku yang pau aku pada hari tu dan dua temanku yang sama2 bergabung tenaga denganku untuk meng’horror’kan lagi suasana di dalam pawagam…

Kalau Pocket cakap dia bagi 8/10 bintang untuk FORBIDDEN KINGDOM, aku bagi 6/10 untuk CONGKAK. Okayla tukan?

Pada aku untuk sebuah filem yang bergenre seram, filem ini berjaya mencapai matlamatnya. Meremang juga bulu roma aku ni. Yelah, kalau nak dibandingkan dengan cerita2 dari seberang seperti Kuntilanak, Terowongan Casablanka, Hantu Jeruk Purut, CONGKAK ternyata lebih menyengat.

Tapikan di akhir citer CONGKAK agak spoil skitlah. Apa taknya, aku yang menjerit takut masa tu bleh plak tetiba bertukar ketawa gelihati. Aksi bomoh (M.Rajoli) melawan opah tu dah macam cerita power rangers melawan raksasa jahat plak….alahai..

Walaupun cerita ni masih belum dapat menandingi Jangan Pandang Belakang, aku gerenti tidurku pasti berteman sepanjang minggu ni…Padan muka aku dan orang kena teman aku nanti.

Betweenus-danisha : Di permulaan cerita, di mana ada sorang antu makcik yang sedang tunggu anaknya dan memberi arah jalan pada Riezman tu, kalau korang perasanlah kan? Makcik punya misai lebat la pulok….hahahaha

4 comments:

uranus said...

ada orang kata cityer nih tak best, tak berapa suspen dan menyeramkan..hurm..

Warna Diri said...

aziah, eja pun dah tgk cerita tu last 2 days. Bagi eja, cerita "jgn pandang belakang" lagi seram dari cerita congkak nie. Ingat tak kita tgk cerita tu masa midnite, ngan geng-geng kita kan, best sgt :). Jgn kata org yg tunjuk jalan tu ada misai lebat, even makcik kat kedai dgn anak dia masa nanu beli barang pun, aziah perasan tak, makcik tu pun ada misai. Eja rasa 2x org makcik tu pelakon lelaki lah aziah :)

Pocket said...

heheh...
korang actually perasan tentang misai lebat yek? eheh...
kalau pocket misai lebat tak per ker?
hummm...pasti buruk.

6/10 yek? umph... akan diusahakan nak tgk nanti,

Unknown said...

tak brani laa tgk.. aku penakottt