Tuesday, November 13, 2007

MYCOUSIN

Setelah 4 tahun berlalu, akhirnya aku berjumpa semula seorang sepupu. Dia yang hensem, macho, gentleman kononnya agak mencuri pandangan aku. Buat cuci mata jer nih …..ehehhehehe

Alkisah bila time balik, dia dengan sukarelanya menawarkan diri untuk menghantar aku balik ke rumah. Aku plak no hal jer, dah ada orang nak tolong, okay jer lahkan??????????.....

Setelah bersalam dengan mak sedara dan semua keluarga terdekat, aku pun mencapai 1 beg kampung, 1 beg make up dan handbag aku yang besar gedabak…..
Sepupu aku tu pulak, selamba jer dia jalan menuju ke kereta tanpa menolong aku menjijing mana-mana beg. Ceh…..Hampeh betul. Konon Mat Romeo tapi zero……ayam betul…bla..bla….bla

Walaupbagaimanapun muka aku maintain jer senyum walaupun dalam hati dok mengutuk gila. Tetiba jer bila aku sampai ke kereta, dia sedia menunggu dan membukakan pintu untuk aku. Semua beg yang aku jinjing tadi dicapainya dan diletakkan di dalam boot kereta. Hati yang menyumpah tadi automatiknya mula terpujuk dan terpaku seketika…..tapi 10 saat lepas tu aku aku mula terpikir….

Sanggup dia biar aku jalan membawa 3 beg sekali gus selama 5 minit, dengan jarak 50 meter tapi hanya menunjukkan kemachoannya dengan membuka pintu kereta dan masukkan beg dalam kereta….

Iskkkkhhhhhhh……..Memang hampeh……..

Betweenus-danisha : Apapun seronok dapat berjumpa dengan semua sepupu2 yang dah bertahun tak jumpa….Teringat zaman kanak2 dulu……

16 comments:

Pocket said...

observant nyeee.... actually kan pompuan jer yg observant cam tu... lelaki tak sangat... salunya ends up with this dialog :
'eh... yer ker.. tak perasan lak td'
eheh...

excuse us men. we tend to think bout the big thing rather than the small one :/ which is our biggest mistake ...

Super Nia Hana said...

hmm....
kata2 pocket tu wat watashi risau lak...lelaki pk menda yg lgi besar??

danisha..watashi setuju sgt2
dlm kes watashi pun camtu la..
kalau leh diorang nk org pompaun ni wat semua menda utk diorang
tp at one time (especially kt crowd kappe,peluang utk menunjukkan kemachoan,ms tu le diorang akan sedaya upaya tunjukkan) maklumlah..kita kan perempuan,menda yg sweet skit pun dh happy setahun kan..
senang dipujuk..cuma kaum satu lg saja terlalu...err....ego ke???

arghhh..mencikkk

Butaseni@Wan Raja said...

chewahhh..hehehe.itu dai nak tunjuk yang dia ambil berat tapi tidak boleh diarah kot :)
walaupun cousin,tp dia ttp laki laki.

ya mmg syok bila jumpa org yg lama tak jumpa.

Anonymous said...

Sepupu ko tu malu tu, Nisha. Kalau ko nak tau, itu caranya seseorang lelaki tu menguji sifat perempuan. Eh, ye ye je aku ni kan? Ehek!

13may said...

silap hang jugak....yg bawa beg byk byk buat hape???
Penat ok!

hehhe...

*backing lelaki*

:P

Danisha said...

pocket : Observant?Ye ke? Biasa jer kot. Cuma macam ada la expectation pada seseorg tu....tapi bila dia buat dono jer macam geram sangat.....

hana-ni-mo-nai : Setuju sesangt dengan watashi ler. Mrk ni memang kalu ramai, mulalah nak tunjuk kemachoan padahal sebelum tu buat muka kering jer kan?

butaseni : May Be... Lelaki slalu cam tu ker?
Soalan bonus nih...

azzam supardi : Mesti ko cam tu kan? tapi ko pemalu ker? hehehehe

13may :Ko memang suka backing lelaki... Tapi kan itu baru pi 2 malam, bayang kan kalu aku tinggal sana seminggu......kira cepat....

faridmw said...

salam... tentu banyak cerita dibualkan sbb lama tak jumpakan...

me3n said...

4 tahun? lamanye. ai ceh ceh, ade pa pe ke ngan epupu neh? ;p.

akirasuri said...

huhuhu...

4 tahun ke?
lamanya tak jumpa :D
he he he..
mesti segala-galanya dah berubahkan :)

Bunga Rampai said...

Masa berlalu, fi'il manusia berubah :)

Salam.

Danisha said...

Faridmw : Salam. Bnyk cerita sangat sampai ke pagi kami sume berbual

ad3ck : tak do apo pun. Cuma TErdengar yang ida ni kononnya romeo gilar. Tu yang yang tengok sgt tu....

Danisha said...

akirasuri : Yang pasti sumenya makin dewasa dan membesar dengan sihat dan cerdas....

Warna Diri said...

Aziah,

lawaklah cerita nie. Kejap ok, kejap tak ok. Tetapi lelaki macam tu, memang tak best, tak gentleman, tak macho. Hemm...group kita, ada ke yang mcm tu?? Pikir jap :)

Anonymous said...

Salam knal to Danisha... hehehhe..ngutuk sepupu .. Abhla klu mamat romeo tuh bace...hikhikhik....

13may said...

bila nak hapdet nih oit?

Danisha said...

warna diri & ayu :
Dalam group kita sumenya best & gentleman. Yang tak gentleman tu bukan group kitalah....hikhikhik.....


Shakirah:
Salam perkenalan. Memang dia tak tau address blog ni. KAlu tak naya...hehehhe