Tuesday, August 28, 2007

HAPPY BEDAY ABANG

Hari ini adik kesayangan aku genap usia 23 tahun. Selamat Hari Lahir diucapkan Semoga hari ini menjadi salah satu hari yang paling diingatinya. Semoga lebih tabah dan bertambah matang untuk menghadapi hari2 depan yang penuh ‘trill’.
Aku berharap dia menghadapi hari ini dan hari seterusnya dengan senyuman tak kira samada dia suka, duka, derita, gembira sebab senyumannya yang manis itu akan menjadi kekuatan untuk dirinya dan semua orang kesayangannya termasuk aku.

Sedikit tentang adik aku ini.

- Walaupun dia adik tapi semua orang termasuk kakak2 aku memanggilnya ‘abang’ sebab dia anak lelaki yang paling tua.
- Orangnya lucu bangat dan kuat mengusik. Kalau bersamanya aku mesti tak henti-henti ketawa.
- Dia ni antara anak kesayangan mak aku. Apa taknya. Dia yang terlalu care sangat sampai mak aku baru jer kata sakit lutut, dia dah riuh nak bawa mak pergi klinik.
- Aku dan dia memang sekepala. Pernah satu hari tu kami kurung anak sedara dalam bilik air sebab budak tu menangis dan buat perangai. Yang bestnya bila budak tu diam jer kat dalam kami cuak gila Bila kami buka pintu rupanya budak tu amik botol syampu, buat modal main kapal-kapal dalam kolah mandi. Hehehee….
- Dia ni suka kacau orang. Pantang nampak pompuan mesti nak ngorat, walaupun aku atau awek da ada kat sebelah dan kami memang tak heran pun sebab dah tau perangai tu. Dan awek yang dia tak kenal sumenya dinamakan 'AMYLIA'. Sedap sangat ker nama tu?....
- Dia ni bukan jenis orang yang suka berkira dan suka belanja aku dan kengkawan dia.

Kami banyak sangat kongsi kisah suka dan duka bersama. Ketawa, gaduh, menangis sumernya kami share sama2. Rindu sangat kat dia. Sorry sebab tak dapat balik but wish u happy overthere.....

5 comments:

HAnA-Ni-Mo-Nai said...

danisha...jgn lupa awk kena tagged tau...FOUR THINGS..

eheeheh..kiter pun nk wish kt abg awk tuh..muda bangat! terasa la mcm mokcik muda2 dolu..

13may said...

AMYLIA????

cam kenal ajer....

hahha...

hepi besday buat abg...
kim salam kat dia...

Pocket said...

abang?
Pocket pernah jumpa ngan dia tak?
mase makan makan ramadhan dulu nun... dia ado tak?
anyway .. hepi bday to abang tuu...
taruk la gamboo...

Danisha said...

hana-ni-mo-nai: Ingat nyer. Tgh dlm progress ni. Anyway skrg ni dah tua ke?

13may: Amylia? Kenal ker may. May memang kenal ajer. Berderet list no yg namanya Amylia dalam list dai...hehehe

Pocket : Pernah rasanya. Gambarnya ada nanti bila2 saya tarukler...

me3n said...

arr hepi belated birthday untuk adik hang. semoge panjang umur n murah rezeki. ;).