Tuesday, December 19, 2006

KAWAN-KAWAN

Hai, Tadi baru je habis tengok drama favourite aku….. Dunia Baru 2. Pada aku cerita ni best sangat. Tiap-tiap minggu aku ikut. Best tengok kisah kampus life, ada macam-macam message. Nilai persahabatan aku paling aku suka. Buat aku teringat zaman aku kat kampus dulu yang ceria dengan kawan-kawan. Buat assignment sama-sama, keluar ramai-ramai buat project paper tapi enjoy je lebih. Tapi tak lah lebih sangat. Yang penting assignment dan project lulus cemerlang… hehehe….yang best bila teringat naik kereta tak ada radio. Adalah pulak yang sudi nyanyi life… confident plak tu. selalunya aku n Mirul jer yang confident. Siap buat duet lagu Jika lagi….huhuhu….

Masa kita belajar memang banyak perlukan kawan-kawan. Nak study perlukan kawan. Kalau study sorang macam tak berkembang ilmu tu. Time makan sedap ke makan tengahari sorang kat kafeteria? Boringnya hidup. Bila kita sakit demam kawan-kawan ler yang nak tolong tengokkan. Bila tak nak makan ubat ada lah plak yang tolong ganti mak membebel. Kalau tak ubat tu sama saja jumlahnya sampai bila-bila. Betul tak??? Teringat bila kita ada masalah, kawan-kawan gak yang nak tolong dan jadi pendengar setia dan juga penghibur kita.Bukan kat kampus ja tapi sampai sekarang dunia aku pun tetap penuh dengan kawan-kawan. Makin berkembang plak tu…..

Kata orang kita kena pandai pilih kawan. Takut tersalah pilih lain jadinya. Betul ke????? Korang rasa???…….
Kalau tanya aku aku lebih suka nak cakap aku tak pernah pilih kawan. Semua yang aku kenal aku kawan jer. Tapi aku hati-hati lah juga kalau kawan-kawan yang jenis ambil kesempatan n bad… Tapi Alhamdullillah setakat ni tak adalah yang tarik aku ke ‘longkang’ walaupun ada banyak yang suka terjun sendiri dalam ‘longkang’. Sakit oooo jatuh longkang. Aku ada pengalaman dah. Kat depan umah kawan aku. Depan atuk dia plak tu….. malu siotttttttttt………..

Bila jumpa macam jenis kawan-kawan, banyak lagi yang kita tahu. Tak kiralah benda baik ke benda jahat, yang penting atas diri sendiri. Kenalah tahu apa yang baik untuk diri.

Kawan-kawan aku ada banyak jenis. Ada yang garang tapi baik hati, ada yang baik hati tapi kena buli, ada yang nampak senyap tapi tegas, ada yang nakal sangat tapi dia lah penyeri…… agaknya aku ni kategori mana kat mata kawan-kawan aku???

Kalau ikut banyak sangat ilmu baik dan jahat yang aku dapat dari kawan-kawan dari kecil sampai dah keja. Yang baik tu okay lah tapi kalau yang jahat tu aku buat pengalaman sendiri…tapi adalah juga antara kawan-kawan aku yang makan ikan dan ayam, ada juga yang makan orang… kawan macam ni kena hati-hati…..sapa ni????

Taknak lah cerita pasal kawan-kawan yang tak best sebab kawan-kawan aku semuanya best dan sempoi. Sebab tu aku buat blog ni. Nak cerita pasal ‘kita-kita’ and all the moment ‘BETWEEN US’. Minat kita, cita-cita kita, liku-liku hidup kita dan siapa kita untuk kita?????????? Heh… Apa tu???

Sikit tentang kawan-kwan aku …..aku suka dengar dia nyanyi lagu Anuar Zainlah…..Layan gila bila tengok dia nyanyi Bunga-Bunga Cinta…..macam sesuai jer dua orang ni duet Lagu Cinta Lagu Jiwa….Rocker nyanyi Akan ku Tunggu…..These Boots are make For Walking-teka sapa????……Ayu….Masri Manis….Cinta Gila…Ini semua lagu tema masing-masing. Apa lagu tema aku hah?????????.....Korang tahukan…

Walaupun suara aku tak sedap tapi aku tak kisah sebab kawan-kawan aku confident jer jaga hati aku ni. Konon sedaplah. Biar aku perasan sendiri tapi sebenarnya aku sedar diri. Walupun tak sesedap Siti Nurhaliza tapi korang mesti rindu kalau aku tak nyanyikan. Sebab itulah diri aku, yang suka nyanyi dan syok sendiri….Tau takpa….

Danisha-betweenus : Dari belajar sampai sekarang banyak kawan-kawan aku suka ‘karo’. Bleh release tension dan aktiviti rutin. Mungkin aku sendiri suka sebab tu kawan-kawan aku pun macam tu. Tapi banyak lagi yang kami buat bila jumpa. Makan misalnya…. Ada tempat favourite tau….Banyak topik yang kami debatkan….. sampai bergduh pun ada…tapi tetap mesra… rindunyaaaaaaaa…..

TATA….

3 comments:

Pocket said...

nice blog... cant wait to read more bout u ... hehe.. lamo tak jumpa dia... for your knowledge ... kat sini dah gmot! hohooooo

Warna Diri said...

Hehehe Aziah, rindu pula kat dia bila baca blog ttg "kawan-kawan" nie. Kawan makan orang...ahaks...rasanya eja tahu kot siapa si gerangan hantu tu. Tau sama tau :)

Betul kata aziah, yang baik jadikan teladan, yang buruk tu jadikan sempadan...sebab kawan-kawan nie macam2x perangai dia kan. Semuanya atas kita, nak jadi jahat ke nak jadi baik :)

feel free to visit my blog --> http://warna-warna-diri.blogspot.com/

invest2gold said...

mak oii...syahdunya bila baca blog ni!! teringat zaman kita suma masa muda2 dl kn..not bad la..tp bleh improve lg..hehehe!
And wait for my next comment!!

best regards..pak dee!!