Tuesday, December 26, 2006

SOALAN BONUS

Assalamualaikum,

Halloooo….

Dah 4 hari tak tulis apa-apa untuk blog ni. Sibuk dengan kenduri dekat kampungla tapi aku rindu sangat merapu kat blog ni. Nak tulis macam-macam……

Baca comment kengkawan sedih la plak bila dengar ramai yang kena keja hari minggu ni n cuti krismas pun hancus….sob…sobb…. tabah ye…..Duit masuk ma…….

Hari tu sepupu aku kahwin. Tengok orang kahwin memang seronok. Bila time akad nikah tu terharu sangat. Macam aku plak pengantin perempuan. Sebak lebih-lebih bila tok kadi kata “SAH” dan saksi semua setuju dan angguk kepala…… tak tau apalah yang orang lain rasa. Tapi aku tengok pengantin perempuan tu pun sebak gak…

Hai…bila time kenduri dan jumpa adik-beradik asyik kena tanya soalan bonus saja. Rasanya kengkawan aku pun serupa bila tiba time yang sama. Betul tak ?????

BILA NAK KAHWIN????? Aku pun tak tau macamana nak jawap sebab belum ada lagi orang yang masuk meminang…..hehehe. Tapi kalau tanya soal cinta lagi susah nak jawap….bak kata kengkawan aku cinta ni complicated sangat. Yang paling penting bersedia ke aku nak jalani kehidupan rumahtangga. Walaupun umur dah meningkat jawapan aku sebenarnya AKU BELUM LAGI BERSEDIA……. Tanggungjawap pada keluarga banyak sangat dan nanti tanggungjawap pada suami dan keluarga pun banyak. Kalau campur dua-dua, wao….tak tertanggung rasanya…

Sepupu aku cakap bila dah berkahwin nilah baru kehidupan kita yang sebenar-benarnya akan bermula. Ngeri bunyinya kan? Tapi aku setuju gak sebab tu kita kena fikir betul-betul dulu bila nak setuju kahwin. Bukan main redah saja…

Banyak benda yang nak buat sebelum kahwin. Nak cari duit lebih untuk family dulu. Nak bagi strong dari segi kewangan dan mental. Sebab tu kalau kena overtime, keja je……heheheh. Macam aku ni lagi susah nak ot macam yang lain….. duit pun tak tau nak korek mana. Macamana nak kahwin ni?

Okaylah. Aku pun tak nak cakap banyak-banyak pasal kahwin ni. Tension rasanya……KALAU TAK KAHWIN BOLEH TAK? Yer ke?........... huhuhuhuu .

Tata.
Danisha-betweenus : Selalunya orang yang tak rancang tu yang kahwin awal kan?.....yang bercinta sakan ni selalu jadi orang yang terakhir……….hmn

1 comment:

Warna Diri said...

Kalau tanya eja pasal kawin, rasanya itulah the hardest comitment that we have to face. Mak eja pernah kata "Perkahwinan itulah sebenarnya permulaan kehidupan, permulaan sebuah cabaran, dan permulaan untuk mencari makna kehidupan". Untuk memasuki alam perkahwinan, percayalah...kita perlu benar-benar bersedia untuk menghadapi segalanya dengan pasangan kita, susah dan senang, baik dan buruk serta pahit dan manis. Semoga "sidia" ditakdirkan untuk kita selamanya :)